Symphony Cardigan

 Po ten wzór sięgnęłam po raz drugi. Sweter świetnie się układa. Pierwszą jego wersję możecie zobaczyć tutaj - został wykonany z bawełny. Wykonałam go dokładnie wg wzoru. 

Sweter, który dziś Wam prezentuję jest wersją jesienno - zimową :) Ponadto z małymi modyfikacjami. Nie dodawałam tak szybko oczek na dekolt. Dodałam później i zdecydowanie mniej. Co wpłynęło na szerokość w obwodzie - jest węższy, a na tym mi zależało. Sweter powstał z włóczki Drops Air. Jest to włóczka typu „blow yarn”, mieszanka mięciutkiej baby alpaca oraz ciepłej wełny merynosów. 

Ze strony producenta możemy dowiedzieć się, że Air charakteryzuje się unikalną konstrukcją: zamiast przędzenia, włókna baby alpaca i wełny merynosów są wpompowywane razem do rurki. Ubrania z tej włóczki są o ok. 30-35 % lżejsze od tych wykonywanych z wełny o takiej samej grubości, przędzionej w konwencjonalny sposób.

Drops Air jest włóczką bardzo lekką, przewiewną, przyjemną w kontakcie ze skórą. Ubrania z tej włóczki  zupełnie nie drapią, co oznacza, że wszyscy mogą je nosić!

Potwierdzam miękkość i lekkość tego swetra. Jest bardzo miły i puszysty. Pierwszy raz miałam kontakt z tą włóczką. Pewnie nie ostatni :)

Wzór: Symphony Cardigan by Anna Krzyżak
Druty: nr 5 mm
Włóczka: Drops Air (zużycie 6 motków)= 4 motki kol.03 Gray, 1 motek kol.44 Crimson Red, 1 motek kol.50 Pink












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Balaclava - kominiarka

Kolejny sweter ze wzoru Garnstudio

Blue cardigan